петак, 12. април 2013.

Trendovi izrade logoa treći deo


3D logo
Jedan od načina da Vaš logo dobije pažnju jeste da bude sa 3D efektima. 

Takvi logoi stvaraju osećaj transparentnosti. Iskaču iz slike. Grafika izgleda živo i originalno. Kao bonus, imate osećaj topline kada prelazite pogledom preko slike.

Nove tehnologije štampe omogućavaju njihovo kreiranje: danas je moguće da izgledaju podjednako dobro ne samo na računaru nego i u štampi.

Sve više se koriste u kreiranju korporativnog identiteta kompanije.

Autor: Dejan Paležnica
















like us: http://www.facebook.com/pages/Art-Production-Coaching/303088669741902?ref=hl

среда, 10. април 2013.

Trendovi izrade logoa drugi deo


Web 2.0

Web 2.0 logo je sinonim za novi, moderan logo. Ovaj tip logoa je vezan za trenutnu popularnost web 2.0 tehnologija. Glavno pitanje je hoće li ovaj trend izbledeti kada nešto drugo zameni web 2.0 tehnologiju.

Koje karakteristike imaju web 2.0 logoi?  

Svetlih su boja, koriste 3D efekte, jake senke i refleksije. Fontovi su jednostavni, uglavnom zaobljeni. Prijatni za oči.

Autor: Dejan Paležnica

















Like us: http://www.facebook.com/pages/Art-Production-Coaching/303088669741902?ref=hl
and http://www.facebook.com/worldodesign?ref=hl

Trendovi izrade loga prvi deo


Trendovi u dizajniranju logoa otkrivaju kako da kreirate vizuelno ubedljive logoe.

Ranije je bilo lakše. Manje preduzeća. Manje konkurencije. Manje izbora. Umetnost kreiranja logoa nije bila toliko razvijena.

Ali danas, dizajner koji zna kako da stvori prepoznatljiv vizuelni identitet preduzeću, može dobro naplatiti svoju stručnost. Ova vrsta dizajniranja je veoma unosan posao ako se pravilno obavlja.

Jednostavno, sve je veći broj poslovnih ljudi koji aktivno traže način da se njihovo preduzeće, proizvod, servis, ubedljivo izdvoje od konkurenata. I spremni su da za to plate.

Svež, inspirativan, atraktivno dizajniran logo može doneti zamah poslovanju i uticati na povećanje profita preduzeća. 

Zato je dobro znati nove trendove u dizajniranju logoa. Nije pitanje da li da primenite ono šta je aktuelno ili šta se koristi, nego da dobijete ideje, proširite svest o tome šta je moguće i šta se radi. Evo osam svežih načina kojima se preduzeća danas predstavljaju:

1. Talasi

Evo vrste logoa koga sve više u dizajnu koriste mnoge poznate grafičke kuće: logoi u obliku talasa. Dominiraju grafičkom scenom u poslednjih nekoliko godina. 

Karakteriše ih velika fleksibilnost i pokretljivost. Kada ih posmatrate dobijate osećaj da se kreću i razgovaraju sa Vama. Jasni us, lako pamtljivi. 

Ako ih dizajnirate na pravilan način, mogu biti direktno korisni za pozicioniranje preduzeća u umu potencijalnog klijenta. 

Autor: Dejan Paležnica















like us: http://www.facebook.com/pages/Art-Production-Coaching/303088669741902?ref=hl

уторак, 9. април 2013.

Industrijske zone


Industrijske zone su prostori bez uslovnih opredeljenja za tip i vrstu proizvodnje domaćih i stranih investitora. 

Ekonomski i demografski je optimalno stvaranje industrijske zone u mestima po liĉnom ubeĊenju. To omogućava ravnomerniji razvitak ĉitave Srbije. U sadašnjem centralističkom sistemu Srbija nema sluha i osećaja za potrebe lokalnog i ravnomernog razvitka jedne zemlje. Opštine očekuju od centralne vlasti signal.

Prelaskom na lokalnu ekonomsku samoupravu same opštine dobijaju mogućnost da pokreću ideje koje postaju realne – to je moto potrošaĉkog društva.

Maršalovim planom u želji za povećanjem opštinskog budžeta opštine prvi put, istorijski, pokreću i investiraju ono u čemu će i same profitirati.

Autor: Boban Petković


za više informacija posetite stranicu: http://www.narodnifront.com/program.html



Grafički dizajn ili vizuelna komunikacija


Grafički dizajn je primenjena umetnost. Kao jedna od vrsta dizajna, grafički dizajn ima za zadatak da nam  predstavi - oblikuje komunikacije različitih medija. U grafički dizajn spadaju: novine, časopisi, vizit kartice, flajeri, lifleti, bilbordi, plakati, marketinške kampanje proizvoda i usluga its... U današnje vreme - modernije vreme, grafički dizajn se prilagodio i medijima, kao što su internet ili televizija i drugi. Grafički dizajn je ustvari umetnost aranžiranja vizuelnih elemenata kao što su: boje, slika, tipografija, simboli i ilustacije, sciljem prenošenja neke poruke određenoj publici. Za grafički dizajn se može reći da je to jedna kolaborativna sredina. Fotografi i ilustatori kreiraju vizuelne elemente, pisci kreiraju reči i slogane, tipografi različite tipografije-slova, a zadatak grafičkog dizajnera je da stvori kompoziciju-celinu vizuelne komunikacije.

Autor: Dejan Paležnica


понедељак, 8. април 2013.

Tipografija - prvi deo


Reč tipografija nastala je od grčkih reči (τύπος) typos - žig, otisak, pečat i (γραφή) graphy - pisati; njeno značenje je umetnost i tehnika uredjivanja slova. Podrazumeva se izbor fonta i njegove veličine, dužina redova, a samim tim i prored, odnosno razmak među redovima i podešavanje razmaka između dva slova.


Autor: Dejan Paležnica

like us: http://www.facebook.com/pages/Art-Production-Coaching/303088669741902?ref=hl

Saveti za snimanje


Imam iskustva u snimanju skoro tri godine, slikao sam razne video zapise (za dokumentarne filmove, za korporativne filmove, sajamske prezentacione filmove, reklame, razna dogadjanja kao sto su Oskar kvaliteta, pres konferencije, ankete...), nalazio sam se jednostavno u svakakvim situacijama, nekad sam morao da improvizujem, kao da je snimano sa dve kamere. U glavi mora da se ima već sastavljen tok snimanja (ako ste uz to i montažer biće vam dosta lakše da se snađete u bilo kojoj situaciji). Kad vam kažu na koje mesto idete i šta je cilj-tema da se odradi-snimi morate da osmislite, improvizujete u glavi to mesto iako možda u njemu niste bili nikada i da se dobro psihički pripremite. Što bi se reklo morate da stvorite nekakvo čulo plus.

Posle uvodne priče hajde da predjemo na neke od saveta, koji će vam sigurno pomoći u radu:
  1. Moj prvi savet bi Vam bio da dok snimate razmišljate kao montažer. Tako biste morali da razmišljate kako da predjete sa jedne radnje na drugu. Probajte da napravite neku vrstu snimka sa prelazom koji ima ulaz ili izlaz, ili naprimer da skrenete kamerom u desno i tako da nastavite sledeći snimak - da kamera ide u desnu stranu i da se zaustavi na sagovorniku ili nekoj sali sa ljudima. Sličan slučaj bi bio sa zumom+ ili zumom-, krenete sa zumom+ da zumirate predmet i onda da prebacite na drugi predmet (kadar), sagovornika naprimer, nastavite da ga zumirate i zaustavite se posle sekund-dva.
  2. Obavezno se postarajte da napravite dobar miks kadrova: krupan plan, srednji, širok i neobične uglove. Slobodno napravite što više snimaka, sigurno će dobro doći montažeru.
  3. Snimite uvodni snimak koji će svojom kompozicijom slike da govori gledaocu gde se nalazite.
  4. Obavezno nosite slušalice sa sobom, da ne bi došlo do greške. Vodite računa o balansu boja i gledajte uvek da imate napunjene baterije.
  5. Ako snimate unutar neke zgrade ili prostorije gledajte da imate minimum dva svetla, tri bi bilo savršeno.
Iz iskustva: Na jednom od snimanja nisam uradio balans boja, a iza sagovornika kojeg smo snimali bilo je platno ljubičasto-plave boje i došlo je do rasipanja, odnosno mešanja boja na televiziji.
Jednom smo snimali skoro čitav dan, a mislio sam da snimanje neće dugo trajati i nisam napunio dovoljno baterija, tako da sam na zadnjoj bateriji morao da tražim utičnicu. Sva sreća pa sam imao punjač sa sobom.

Anegdota sa snimanja u Velikom Popoviću mesto koje pripada opštini Despotovac. Bilo je to ove godine negde posle Božića, bila je zima tolika da smo jedino nas nekoliko članova iz ekipe i par sagovornika bili napolju. Radili smo intervju koji se odužio, a sve vreme sam kameru držao golim prstima. Posle 15 minuta ruke su mi se smrzle, poplavele i pobledele, tako da sam morao da zaustavim snimanjem. Zato obavezno u zimskim periodima ukoliko nemate zaštitu na kameri za prste i samu kameru, nosite rukavice ili neko ćebe da ga možete prebaciti preko kamere.

Autor: Dejan Paležnica