субота, 20. април 2013.

Odluke - treci deo



Bio sam pre nekoliko sati u kancelariji sa troje ljudi. Diskutovali smo o kupovini deonica kompanije. Ja sam prodavao, oni su kupovali. Posle razumnog vremena, jedan od partnera me je pitao kada želim odluku o tome. Odgovorio sam: „Upravo sada!” Rekao sam: „Vi već znate šta želite da uradite.” Usledila je manja rasprava oko novca. Istakao sam da novac nema veze sa tim. Kada jednom donesete odluku, pronaći ćete novac... uvek. Ako je to jedina korist koju ste dobili iz ove pouke o donošenju odluka, urežite je u svoj um. Promeniće Vam život. Objasnio sam ovoj dvojici ljudi da nikada ne dopuštam sebi da mislim o novcu kada odlučujem da li hoću ili neću nešto da uradim. Nikada ne uzimam u obzir da li mogu ili ne mogu to da priuštim. Jedino razmatram da li želim ili ne. Vi možete priuštiti bilo šta, postoji beskrajna zaliha novca. Na raspolaganju vam je sav novac sveta, kada je odluka čvrsto doneta. Ako želite novac, privućićete ga.

Svestan sam činjenice da će izvestan broj ljudi reći da je to apsurdno. Ne možete samo odlučiti da nešto uradite ako nemate neophodne resurse. I to je u redu, ako su odlučili da razmišljaju na taj način. Ja to vidim kao veoma ograničavajući način razmišljanja. Istinu govoreći, to najverovatnije uopšte nije razmišljanje. Najverovatnije je u pitanju izražavanje mišljenja koje je nasleđeno od starijeg člana porodice ,koji takođe nije razmišljao.

Razmišljanje je veoma važno. Oni koji donose odluke su veliki mislioci. Da li ikada obraćate veću pažnju na svoje misli i na to  kako one utiču na razne aspekte Vašeg života? Iako bi ovo trebalo da bude jedna od naših najozbiljnijih stvari za razmatranje, kod većine ljudi to nije slučaj. Mali broj odabranih čine napor da kontrolišu ili upravljaju svojim mislima.

Svako ko je proučavao velike mislioce, one koji su donosili važne  odluke, velikane istorije, znaće da su se oni retko slagali bilo u čemu što je u vezi sa ljudskim životom. Međutim, oko jedne stvari su postigli jednoglasan dogovor, a to je da postajemo ono o čemu razmišljamo!

O čemu Vi razmišljate? Vi i ja moramo da shvatimo da naše misli u krajnjoj liniji kontrolišu svaku odluku koju donesemo. Vi ste ukupan zbir Vaših misli. Preuzimajući odgovornost ovog minuta, možete garantovati sebi dobar i uspešan dan. Nemojte dozvoliti da nesrećni, negativni ljudi ili okolnosti utiču na Vas.

Autor: Bob Proktor



Нема коментара:

Постави коментар