понедељак, 8. април 2013.

Saveti za snimanje


Imam iskustva u snimanju skoro tri godine, slikao sam razne video zapise (za dokumentarne filmove, za korporativne filmove, sajamske prezentacione filmove, reklame, razna dogadjanja kao sto su Oskar kvaliteta, pres konferencije, ankete...), nalazio sam se jednostavno u svakakvim situacijama, nekad sam morao da improvizujem, kao da je snimano sa dve kamere. U glavi mora da se ima već sastavljen tok snimanja (ako ste uz to i montažer biće vam dosta lakše da se snađete u bilo kojoj situaciji). Kad vam kažu na koje mesto idete i šta je cilj-tema da se odradi-snimi morate da osmislite, improvizujete u glavi to mesto iako možda u njemu niste bili nikada i da se dobro psihički pripremite. Što bi se reklo morate da stvorite nekakvo čulo plus.

Posle uvodne priče hajde da predjemo na neke od saveta, koji će vam sigurno pomoći u radu:
  1. Moj prvi savet bi Vam bio da dok snimate razmišljate kao montažer. Tako biste morali da razmišljate kako da predjete sa jedne radnje na drugu. Probajte da napravite neku vrstu snimka sa prelazom koji ima ulaz ili izlaz, ili naprimer da skrenete kamerom u desno i tako da nastavite sledeći snimak - da kamera ide u desnu stranu i da se zaustavi na sagovorniku ili nekoj sali sa ljudima. Sličan slučaj bi bio sa zumom+ ili zumom-, krenete sa zumom+ da zumirate predmet i onda da prebacite na drugi predmet (kadar), sagovornika naprimer, nastavite da ga zumirate i zaustavite se posle sekund-dva.
  2. Obavezno se postarajte da napravite dobar miks kadrova: krupan plan, srednji, širok i neobične uglove. Slobodno napravite što više snimaka, sigurno će dobro doći montažeru.
  3. Snimite uvodni snimak koji će svojom kompozicijom slike da govori gledaocu gde se nalazite.
  4. Obavezno nosite slušalice sa sobom, da ne bi došlo do greške. Vodite računa o balansu boja i gledajte uvek da imate napunjene baterije.
  5. Ako snimate unutar neke zgrade ili prostorije gledajte da imate minimum dva svetla, tri bi bilo savršeno.
Iz iskustva: Na jednom od snimanja nisam uradio balans boja, a iza sagovornika kojeg smo snimali bilo je platno ljubičasto-plave boje i došlo je do rasipanja, odnosno mešanja boja na televiziji.
Jednom smo snimali skoro čitav dan, a mislio sam da snimanje neće dugo trajati i nisam napunio dovoljno baterija, tako da sam na zadnjoj bateriji morao da tražim utičnicu. Sva sreća pa sam imao punjač sa sobom.

Anegdota sa snimanja u Velikom Popoviću mesto koje pripada opštini Despotovac. Bilo je to ove godine negde posle Božića, bila je zima tolika da smo jedino nas nekoliko članova iz ekipe i par sagovornika bili napolju. Radili smo intervju koji se odužio, a sve vreme sam kameru držao golim prstima. Posle 15 minuta ruke su mi se smrzle, poplavele i pobledele, tako da sam morao da zaustavim snimanjem. Zato obavezno u zimskim periodima ukoliko nemate zaštitu na kameri za prste i samu kameru, nosite rukavice ili neko ćebe da ga možete prebaciti preko kamere.

Autor: Dejan Paležnica



Нема коментара:

Постави коментар